موتور سیکلت برقی NIU SQi برنده جایزه معتبر Red Dot در سال 2023 شد.

موتور سیکلت برقی NIU SQi برنده جایزه معتبر Red Dot در سال 2023 شد.

 تیم طراحی نیو ادعا می کند که وسایل نقلیه الکتریکی آنها با در نظر گرفتن نیازهای کاربر طراحی شده اند تا راهی بهتر و راحت برای رفت و آمد در شهرها ارائه دهند. SQi اولین موتور برقی سبک در کلاس خود بود که در چین تولید شد که جنبه‌های دوچرخه‌های الکترونیکی و موتورسیکلت‌های الکترونیکی را با هم ترکیب می‌کرد اما نشانه‌های بصری را از موتورسیکلت‌ها دریافت می‌کرد و در اصل یک موتورسیکلت محسوب میشود.

در طول فرآیند طراحی، تیم NIU به دنبال بازتعریف کردن چیدمان سنتی موتورسیکلت ها و یافتن تعادلی بین راحتی و مهندسی یک موتور سبک وزن بود. مسائل اصلی بهینه سازی مرکز ثقل برای یک سواری راحت و در عین حال امکان تعویض سریع باتری بود.

SQi با قاب به سبک اسکلت بیرونی صنعتی که از آلیاژ منیزیم بسیار سبک ساخته شده است، متمایز است، که برای استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و ضربه عالی به نظر میرسد و وزن کل آن به کمتر از پنجاه و پنج کیلوگرم می رسد. محفظه باتری با باز شدن جانبی امکان دسترسی آسان را فراهم می کند، در حالی که سیستم روشنایی دارای یک چراغ هاله ای چشم نواز است که به نظر می رسد در جلوی فرمان شناور است.

هیئت داوران طراحی SQi را ستایش کردند و اشاره کردند که چگونه  فرم جذاب طراحی بدنه SQI را برای حمل و نقل الکترونیکی برگزیدند که در آینده روندی را ایجاد می‌کند که احتمالاً برای سال‌های بعدی طرح های مشابه زیادی مرتبط با طراحی SQI مشاهده خواهند کرد. 

 

جهت مشاوره و یا خرید انواع موتور سیکلت های برقی میتوانید با کارشناسان ایران اسکوتر تماس حاصل فرمایید.